1. KØB HOS TOOLSTER

Ved handel på Toolster.dk accepterer du automatisk nedenstående betingelser. Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler hos os.

Toolster opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

2. PRISER

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Der tages forbehold for:
  • Force majeure


3. SALG GENERELT

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillings pris.


4. LEVERING

Toolster leverer fra dag til dag på hverdage, såfremt din bestilling er placeret før klokken 15.00 og de pågældende varer er på lager. Lagerstatus kan du se på alle varer på shoppen.

Du kan vælge i mellem flere fragtmuligheder. Toolster bruger GLS til pakker op til 20kg til pakke shop og 30kg til private og erhvervs adresser.
Danske fragtmænd tager over hvis forsendelsen er tungere.

GLS pakkeshop
0-20kg 59,00

Du vælger selv, hvilken pakkeshop vi skal levere til, og du får en SMS, når du kan afhente din pakke. Dette kan gøres udenfor normale arbejdstider.

GLS erhvervsadresse
0-20kg 59,00
20-30kg 79,00

Få leveret pakken på din arbejdsplads og tag den med hjem.

GLS privatadresse
0-1kg 75,00
1-5kg 89,00
5-10kg 109,00
10-30kg 199,00

Få leveret pakken derhjemme. Hvis du ikke er hjemme, så skal du afhente pakken i den valgte pakke shop den efterfølgende dag. Du kan også skrive hvor pakken må stilles, hvis du ikke er hjemme - dette er dog på eget ansvar.

Danske Fragtmænd
20kg og opefter 399,00

De priser, der er oplyst er for levering og forsendelse, gælder for levering i hele Danmark, dog kun til brofasteøer.

BEMÆRK at der op til højtider, helligdage og ferie kan forekomme længer leveringstider.


5. AFBESTILLINGER

Vi kan ikke garantere at afbestilling er muligt, men ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med tekste "Afbestilling" indsat emnelinjen. Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling" indsat i emnelinjen. Afbestilling bør ske inden kl. 14 samme dag, som bestillingen er foretaget.


6. BETALING

De mulige betalingsmåder er:
  • Dankort
  • Visa
  • MasterCard  
  • Sparxpress
  • MobilePay

Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  

Har du valgt betaling med Sparxpress og du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos Sparxpress også.

Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/s...

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabil...  

Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.

OBS!    Ved betaling med EAN (Offentlig fakturering) pålægges et administrationsgebyr på 200 kr., såfremt Toolster skal ændre fakturaen på baggrund af manglende informationer ved bestilling.


7. REKLAMATIONSRET

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Du kan bruge vores RETURPORTAL til din reklamation.

Eller sende varen sendes til:
Toolster Aps
Industrivej 28-30
7430 Ikast

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.


8. VED FRAGTSKADE

Ved skader på emballagen er det vigtigt, at du gør indsigelse overfor transportøren ved modtagelsen.

Skjulte fragtskader – Hvad gør jeg?
Risikoen for fragtskader er der altid ved modtagelse af pakker. For at lette din reklamationssag anbefaler vi, at du inden for 2 dage efter modtagelsen tjekker, at varen er i forventet stand. Hvis dette ikke er tilfældet, skal dette reklameres til os. Reklamationen kan ske over e-mail, hvor der er vedhæftet billeder af skaden.

Toolster har behov for billeder af:
- Fotos af alle pakkens udvendige flader.
- Fotos af den samlede indvendige beskyttelse.
- Vi skal kunne se den påsatte GLS label på et af billederne af emballagen.
- Fotos af selve skaden på produktet.

Eller via vores RETURPORTAL.

Det er vigtigt, at alt emballage samt vare gemmes og ikke tages i brug, indtil sagen er afsluttet, da det letter din reklamationssag.


10. ER DE I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Toolster, at De retter henvendelse til Toolster på mail info@toolster.dk eller på telefon 97151500.

11. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:
• Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
• Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode
• Toolster forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt
• Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
• Der på løber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.


12. KLAGEADGANG

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@toolster.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere HER

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal HER.


13. FORTRYDELSESRET

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@toolster.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan også returnere via vores RETURPORTAL.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Er du ToolsterPlus kunde har du 365 dages returret på nye og ubrugte vare i original emballage.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Større vare der leveres på palle eller som stykgods med fragtmand.

Udgifterne til returnering af disse varer oplyses inden returnering.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Toolster Aps
Industrivej 28-30
7430 Ikast

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi afhenter IKKE returpakker i pakkeshops og lign.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Du kan også returnere via vores RETURPORTAL.

14. PRICERUNNER KØBSGARANTI

14. PRICERUNNER KØBSGARANTI

Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster intet og gælder for alle registrerede medlemmer på PriceRunner.

Købsgarantien gælder for privatpersoner, der er bosiddende i Danmark, og den gør sig gældende, i så fald butikker ikke påtager sig deres lovbestemte ansvar inden for 60 dage efter et køb.

For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for en time at registrere dig på deres hjemmeside. Det er gratis og tager kun et øjeblik. Besøg PriceRunner for at få gratis Købsgaranti

Hvis du ønsker, at dit køb skal blive omfattet af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig som privatperson. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er beskadiget, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.

Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. PriceRunner Købsgaranti omfatter altså ikke erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

På PriceRunner finder du en liste med kategorier, der ikke er omfattet af garantien, samt de gældende vilkår.

Ja tak, send mig til PriceRunner for registrering af Købsgaranti op til 50.000 kroner!


15. PERSONDATAPOLITIK

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Toolster ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på toolster.dk er Toolster ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på info@toolster.dk


16. STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

Til:
Toolster Aps
Industrivej 28-30
7430 Ikast
info@toolster.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:


Bestilt den:


___________________________________

Modtaget den:


___________________________________

Forbrugerens navn:


___________________________________

Forbrugerens adresse:


___________________________________

Forbrugerens underskrift(kun hvis formularens indhold meddeles på papir):


___________________________________

Dato:


___________________________________

Denne standardfortrydelsesformular er udarbejdet af e-mærket til brug for e-mærkede netbutikker. Formularen er udarbejdet på baggrund af Forbrugeraftalelovens bilag 3.


Alternativt via vores RETURPORTAL.


PRISGARANTI, PRISMATCH, STORKØB, PRISGARANTI

Vi vil være din fortrukne leverandør af værktøj og har derfor mærket nogle af vores vare med et prisgarantiskilt, det vil sige at hvis du finder varen billigere andre steder matcher vi prisen. Send en mail på info@toolster.dk med oplysninger om hvor du har fundet varen.

Det gælder på alle de vare som har mærket PRISGARANTI.

Følgende punkter skal dog overholdes.

Varen skal være identisk. Den skal være til salg på en aktiv dansk hjemmeside eller butik og den skal være på lager. Det gælder ikke ved kø tilbud, åbnings tilbud, tilbud i begrænset antal, medlems tilbud, personlige tilbud. Der SKAL være tale om en annonceret pris.

Har du allerede fået leveret din vare og det er inden for 14 dage efter leveringen, kan du gøre brug af prisgarantien på bestilte varer, ved at skrive til os på info@toolster.dk. Husk at skrive ordrenummer i mailen.


PRISMATCH

Hos Toolster holder selvfølgelig hele tiden øje med priserne på markedet, men det er svært at være over alle priser på nettet hele tiden, da der er mange kampagner og indkøbs muligheder.
Så er der en vare på toolster.dk hvor der ikke står prisgaranti og du kan finde den billigere et andet sted, så send os en mail info@toolster.dk med linket til varen. Så kigger vi på om vi kan matche prisen. Og vender hurtigt tilbage med et svar.

Følgende punkter skal dog overholdes.

Varen skal være identisk. Den skal være til salg på en aktiv dansk hjemmeside eller butik og den skal være på lager.


STORKØB

Har du en større ordre? Det kan være du har ansat en ny mand og skal have en firmabil fyldt med værktøj. Det kan være i en produktion hvor der skal bruges en større mængde af en vare. Eller du kan have været uheldig og fået stjålet alt dit værktøj i firmabilen og skal have det generhvervet. Send os en mail på info@toolster.dk og vi vil vender hurtigst muligt tilbage med en pris.
Der må også godt være vare på listen som ikke lige er på shoppen. Vi har mange års erfaring i branchen og har derfor mange kontakter/leverandør at trække fra.

HANDELSBETINGELSERNE ER SENEST OPDATERET: 27.06.2022